✓ Fri frakt över 1500 kr ✓ 30 dagars bytesrätt ✓ Fri retur*

Kundservice

Om du inte hittar det du letar efter i svaren nedan, vänligen kontakta oss direkt.
Hur kan vi hjälpa dig?

Vanliga frågor

Frakt

Hur mycket kostar frakten?

För beställningar över 1500 kr är frakten gratis. För beställningar under 1500 kr tillkommer en fraktkostnad på 99 kr. Läs mer om frakt och returer här: https://gaitline.se/pages/leverans-retur

Skickar ni till mitt land?

Ja, förmodligen! Vi erbjuder leverans till de flesta länder. Se till att du är på rätt webbplats för ditt land (www.gaitline.no / www.gaitline.dk / www.gaitline.se / www.gaitline.com / www.gaitline.eu).

Måste jag betala tull?

Nej, du behöver inte betala tull för din beställning.

Vad är leveranstiden?

Vi skickar beställningar varje arbetsdag. Beställningar som görs före kl. 11 skickas samma dag. När du mottar din leveransinformation via e-post tar det normalt mellan 3-5 arbetsdagar innan din beställning levereras.

Betalning

Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Vi erbjuder betalning via Nets och Klarna.

Säljer ni presentkort?

För närvarande erbjuder vi tyvärr inte presentkort.

Var kan jag ange en rabattkod?

I kassan hittar du en sammanfattning av din beställning. På mobilen väljer du "Visa beställningssammanfattning," och där kommer det finnas ett fält för att ange rabattkoden.

Varför fungerar inte min rabattkod?

Rabattkoder kan ha specifika villkor och bestämmelser, inklusive utgångsdatum eller begränsningar för vissa produkter. Se till att du har angett korrekt information och att den uppfyller de kriterier som beskrivs i rabattkodens villkor. Rabattkoder fungerar inte på redan rabatterade varor, inklusive varor i utförsäljning.

Beställning

När kommer jag att få min beställning?

Vi skickar beställningar varje arbetsdag. Beställningar som genomförs före klockan 11 skickas samma dag. När du har fått din leveransinformation via e-post tar det normalt mellan 3-5 arbetsdagar innan din beställning levereras.

Hur kan jag spåra min beställning?

Du hittar ditt ordernummer i orderbekräftelsen via e-post. Spårningsinformation skickas både i ett e-postmeddelande med "Leveransbekräftelse" och direkt från vårt fraktföretag. Fraktföretaget skickar spårnings- och leveransinformation via SMS.

Kan jag göra ändringar i min beställning efter att den har lagts?

Vanligtvis är det inte möjligt att ändra en beställning efter att den har skickats. Om du snabbt kontaktar kundtjänst kan det finnas möjlighet att avbryta beställningen och lägga in en ny med de önskade ändringarna, även om vi inte kan garantera detta.

Returer

Produkten passade inte mig, hur kan jag returnera den?

Du måste fylla i den bifogade retursedeln för att returnera din order. Läs mer om det här: https://gaitline.se/pages/leverans-retur

Jag har fått fel produkt, vad gör jag?

Kontakta vår kundtjänst omedelbart för att lösa problemet. Vi ser till att du får rätt produkt och ger dig instruktioner om hur du returnerar den felaktiga produkten.

Vilka är era returvillkor?

Du kan läsa mer om våra returvillkor här: https://gaitline.se/pages/leverans-retur

Produkter och passform

Var kan jag hitta information om storlekar?

Du kan hitta vår storleksguide här

Hur är storleken?

Våra storlekar baseras på standardstorlekar. Om du normalt har storlek 38, så är det också 38 i GaitLine. Dock kan det finnas vissa variationer, och vissa skor kan upplevas som små i storleken. Detta kommer att tydligt anges i produktbeskrivningen. Läs alltid detta innan du beställer.

Hur tvättar jag mina skor?

Undvik att tvätta skorna i tvättmaskinen. Tvätta istället skorna skonsamt i en liten balja eller i köksvasken med ljummet vatten. Undvik användning av ammoniak och klor, och använd istället vanligt tvättmedel, som du skulle använda för kläder i tvättmaskinen.

Vad är skillnaden mellan dam- och herrskor?

Alla skor från GaitLine är unisex. Det innebär att alla storlekar är desamma, och alla modeller passar både kvinnor och män. Det enda som varierar är storleken. Observera att vissa skor endast finns i damkategorin, det gäller skor som finns i storlekarna 36-42.

Är skorna vattentäta?

Några av våra skor är designade för att vara vattenavvisande i olika grad, men de är kanske inte helt vattentäta. Vänligen kolla produktinformationen för specifika detaljer om vattenavvisande egenskaper.

Kan jag tvätta sulan på mina skor?

Ja, det går bra. Vi rekommenderar dock att du inte tvättar dem i maskin med en varmare temperatur än 30°, och det bör vara ett skonsamt program för att bevara sulan så bra som möjligt. Efter tvätt är det viktigt att torka sulorna vid rumstemperatur och undvika att placera dem på golv med golvvärme eller liknande, eftersom detta kan påverka sulans form negativt.

Är skorna veganska?

Ja, vi erbjuder veganska alternativ. Några av våra skomodeller som passar veganer inkluderar World Cup PRO, Advance PRO, Track Knit, Route TRX och Tracer TRX WP. Dessa skor är tillverkade utan användning av material av animaliskt ursprung, vilket gör dem till ett medkännande val för dem som föredrar vegansk skofotbeklädnad.

Var tillverkas skorna?

Våra skor är designade i Norge och tillverkade i Kina. Vi lägger stor vikt vid valet av produktionspartners, och fabriken vi samarbetar med i Kina följer höga standarder för etiska och välordnade arbetsförhållanden för att säkerställa kvaliteten och integriteten av våra produkter. Din tillfredsställelse och välbefinnandet för dem som tillverkar våra skor är av största vikt för oss.

Hur behandlar jag mina skor för längre livslängd?

Vi rekommenderar att du impregnerar alla skor innan du använder dem. Detta gör det lättare att behålla skornas utseende, gör dem enklare att rengöra och hjälper dem att stå emot väder och vind bättre.

Vad är SGL?

Du kan läsa allt om våra skor och den unika Sensory Gait Line-teknologin här

Person med beige klær holder GaitLine skoen Tracer TRX WP 2.0

HAR DU fortfaranda FRÅGOR?

Kontakta oss om du fortfarande har frågor! Vi är här för att hjälpa!

Kontakt Gaitline