Returer, byten och reklamationer
Här hittar du de vanligaste frågorna om retur.
Vad är returvillkoren?
Förlängd returperiod: ordrar lagda mellan 15 november och 24 december kan bytas fram till 31 januari 2025.
Vi erbjuder 30 dagars öppet köp från dagen du mottar din order.
För att returen ska godkännas måste skorna returneras i hel och originalförpackning. Om du har använt, tvättat eller tagit bort etiketter från skorna, kommer din retur inte att godkännas.
Hur registrerar jag min retur/byte?
Du registrerar enkelt din retur via vårt returformulär nedan.
Om du ska byta storlek väljer du ny önskad storlek i samma formulär.
Om du har betalat med Klarna, rekommenderar vi att du även registrerar din retur hos dem så att din faktura pausas. Detta gör du i Klarna-appen.
Jag vill både byta och returnera skor från samma order, vad gör jag?
För att byta och returnera skor från samma order måste du:
- Skapa två separata ärenden i retursystemet - ett för byte och ett för retur.
- Skicka skorna i två separata paket till vårt lager.
Detta är nödvändigt för korrekt hantering av både byte och retur.
Kan jag returnera produkter från olika ordrar i samma paket?
Nej, för närvarande kan du inte returnera produkter från olika ordrar i samma paket.
För att returnera produkter från olika ordrar måste du skapa ett ärende per beställning.
Hur lång tid tar det innan ni mottar min retur?
Från det att du lämnar ditt paket på ditt närmaste utlämningsställe tar det 1-2 veckor för lagret att motta din retur. Så fort lagret har hanterat och godkänt din retur får du ett separat mejl som bekräftelse.
När och hur får jag min återbetalning?
Så fort lagret har hanterat och godkänt din retur kommer du att bli återbetalad. Det kan ta upp till 2 veckor innan du mottar din återbetalning. Detta görs via samma betalningsmetod som du använde vid beställning.
Om du har använt Klarna som betalningsmetod är det Klarna som ansvarar för att betala tillbaka pengarna. Återbetalningen sker till det konto som belastades vid köp.
Det var ingen retursedel i mitt paket, hur får jag det?
Retur av skor har nu blivit mycket enkelt, allt du gör är att följa instruktionerna i formuläret längst ner på denna sida.
Efter registreringen får du en QR-kod från PostNord som du visar på ditt närmaste PostNord-ombud. Du behöver inte skriva ut en fysisk retursedel.
Kan jag ordna retur på egen hand?
Nej, du kan inte returnera produkter utan att registrera dem i vårt retursystem.
Paket som skickas till lagret utan att ha registrerats i vårt retursystem kan inte hanteras av vårt lager och kommer därför inte att kunna godkännas som en retur.
Kostar det något för mig att returnera min order?
Det är i grunden gratis att returnera/byta skor från din order.
Men observera att på ordrar under 1500 kr tillkommer en fraktkostnad på 99 kr. Frakt som tillkommer vid köp på ordrar under 1500 kr återbetalas inte vid retur.
Kan jag låta bli att hämta ut min order om jag ångrar köpet?
Tyvärr kan du inte låta bli att hämta ut paketet du har beställt. Om du ångrar ditt köp måste du ändå följa vår standardprocedur för retur och registrera din retur via vårt retursystem.
Hur registrerar jag en reklamation eller ett klagomål?
Vi strävar alltid efter att upprätthålla högsta möjliga kvalitet på alla våra produkter.
Om du upptäcker fel eller brister i din produkt, vänligen registrera din reklamation eller ditt klagomål i vår portal längst ner på denna sida.
Välj produkten det gäller, beskriv problemet och bifoga bilder tagna i bra ljus som tydligt visar problemet.
Kom ihåg att du är returansvarig för att paketet kommer fram till oss.
För att returen ska godkännas måste skorna returneras i hel och originalförpackning. Om du har använt, tvättat eller tagit bort etiketter från skorna, kommer din retur inte att godkännas.
HAR DU fortfaranda FRÅGOR?
Kontakta oss om du fortfarande har frågor! Vi är här för att hjälpa!